Semimaraton-Bucuresti2013

Semimaratonul Bucureştiului 19 mai 2013
44:36 pe 10,5 km
Un salut prietenesc al alergătorilor de elită kenyeni pentru vizitatorii blogului RunRares!
Vreme frumoasă dar destul de caldă pentru alergare pe principalele bulevarde ale Bucureştiului la această ediţie a Semi-maratonului Bucureştiului. Participanţi mulţi şi entuziaşti, o organizare mult mai bună decât cea de la Maratonul Bucureşti de anul trecut, cu menţiunea că totuşi ar fi trebuit să se lase un interval mai mare între starturile pentru proba de semi-maraton şi cea de 10,5km. Sfatul meu pentru organizatori ar fi să pună startul de la 10,5km şi ștafete înaintea celui de la semi.

Startul a fost foarte civilizat faţă de alte ediţii ale competiţiilor de alergare bucureştene, aceasta şi datorită faptului că alergătorii au avut sectoare diferite de start în funcţie de timpii obţinuţi în precedentele competiţii. Cum am spus însă după câteva sute de metri i-am ajuns din urmă pe cei din proba de semi-maraton care au luat startul ultimii, fiind nevoit să fac un adevărat slalom printre alergători cam 5-600 de metri, până la Unirea unde traseele s-au despărţit.

Apoi traseul a devenit dintr-o dată minunat de liber, alergătorii din cursa de 10,5 fiind în majoritatea lor sportivi cu experienţă astfel că fiecare şi-a intrat în ritmul lui de cursă fără a se forma grupuri numeroase de alergători. M-am bucurat de alergarea aproape "solitară" pe principalele bulevarde ale Bucureştiului cu un trafc atât de aglomerat de obicei... În această zi însă maşinile au lăsat locul alergătorilor iar pietonii s-au oprit pentru a-i aplauda şi încuraja! Un motiv în plus pentru care alergarea a devenit un sport atât de popular pretutindeni în lume!

Am venit la acest concurs nerefăcut complet după concursul de săptămâna trecută de la Piteşti dar totuşi cu mari speranţe să merg în nota rezultatelor din acest sezon (Cluj şi Piteşti) adică să obţin un rezultat de sub 43 de minute pe 10,5km. Din păcate, deşi am făcut o cursă constantă nu am putut să-mi intru într-un ritm ceva mai rapid, principala cauză fiind, aşa cum am spus, o stare de oboseală. Probabil a fost prea mult pentru mine să alerg 3 concursuri foarte bine în decurs de mai puţin de o lună.

Îmbucurător este pentru mine faptul că nu m-a deranjat deloc călcâiul şi faptul că am mers constant, nu am avut momente de slăbiciune, pur şi simplu simţeam că aş putea alerga mai rapid dar nu aveam energie să forţez mai mult.

Recunosc ca m-a bătut gândul, atunci când am văzut că nu se poate modifica proba la care m-am înscris, să particip la proba de semi-maraton, dar mi-am dat seama că sunt obosit şi nu pot alerga susţinut o distanţă atât de mare. Spre surpriza mea însă timpul mi-a fost înregistrat corect pe distanţa de 10,5 km alergată de mine. Puteţi vedea toate rezultatele aici.

Finalul cursei: rezultat 44:36 - locul 15 general si locul 1 la categoria 35-44
O să încerc să îmi revin din starea de oboseală şi să încerc în următoarele trei săptămâni să fac antrenamente mai scurte dar mai rapide, în vederea naţionalelor de pistă ale veteranilor unde îmi propun să alerg la 5.000m şi să scot sub 20 de minute.

Ţin să îi mulţumesc în mod special lui Liviu care a venit cu mine şi a făcut filmări şi poze pe toata durata probei, precum şi tuturor celor de pe margine şi voluntarilor care i-au încurajat şi i-au sprijinit pe alergători.

No comments:

Post a Comment