Crosul Anului Nou 2016

Crosul Anului nou - 2 ianuarie 2016

Tradiționalul Cros de Anul Nou al atleților veterani a revenit in 2016 cu mult entuziasm, după o pauză de un an – pauză determinată de renovarea sălii de atletism. Ca de fiecare dată, Crosul Anului Nou este un prilej pentru veterani de a se revedea, de a-și împărtăși realizările și planurile sportive și personale, de a se încuraja și motiva pentru noul an competițional!

Întâlnirea noastră a început la ora 10 iar startul s-a dat la ora 11, tocmai pentru a avea timp să ne înscriem, să ne felicităm cu prilejul Sărbătorilor de iarnă, să povestim și să ne bucurăm de revedere! Între alergătorii veterani există o veche camaraderie pe care trecerea anilor o întărește și o îmbogățește prin toate competițiile și activitățile sportive la care participăm împreună!

Deși este vorba de o competiție „amicală”, organizarea a fost la fel de strictă și de tehnică ca la orice alt concurs: participanții au primit numere de concurs, am avut arbitrii pe traseu și arbitru de start – pe maestrul al sportului domnul Rățoi, un arbitru sever pe care-l cunosc de la concursuri încă de pe vremea când eram junior! Desigur, tot concursul a fost supervizat de Domnul profesor Gheorghe Rugină, antrenor emerit!

Vremea, chiar dacă destul de rece, a fost foarte bună pentru alergare, fără gheață pe traseu, vântul nu s-a simțit deloc. S-a alergat pe același traseu ca și în anii trecuți, pe o distanță de aproximativ 1600m, pe lângă sala de atletism și prin parcul de lângă complexul sportiv Lia Manoliu (fostul 23 August). Participanții au fost numeroși, m-am bucurat să văd că ni s-au alăturat câțiva „tineri” atleți la categoria 35 de ani!

După tradiționalele poze de la start și câteva detalii tehnice din partea arbitrilor s-a dat startul Crosului! Am plecat printre primii, dar după primele sute de metri am fost depășit de mai mulți alergători, între care și favoriții cursei. Nu am încercat să țin ritmul cu aceștia, ci mi-am continuat alergarea susținut pe un ritm pe care l-am simțit că-l pot duce până la capătul cursei, cu speranța că pe dealul ce urma să fie urcat în parc voi mai prinde câțiva alergători din urmă. Chiar așa s-a și întâmplat, am reușit pe deal să mai ajung și să depășesc vreo doi alergători și am sosit pe locul 7 la general și pe locul 3 la categorie.

Teolici a alergat și ea foarte bine, a sosit pe locul I la categoria ei de vârstă, după o alergare susținută!

După terminarea cursei, a urmat momentul mult așteptat al ceaiului tradițional și al cozonacului, pozelor de grup și al decernării diplomelor pe categorii de vârstă. A avut loc și o ședință tehnică în care s-au trasat liniile generale ale activității competiționale pentru atleții veterani în 2016, atât pe plan intern cât și pe plan extern.

Aș menționa în acest context informațiile importante legate de Balcaniada din primăvară – 12-13 martie ce se va organiza la București, și care va avea atât probe de sală cât și o competiție de cros. Astfel, campionatele naționale de sală ale veteranilor vor avea loc în cadrul competiției balcanice de sală, existând practic două clasamente pentru această competiție: unul al balcaniadei propriu-zise, și un clasament al competiției naționale interne.

Puteți vedea mai jos o înregistrare video a momentelor principale ale ședinței tehnice.

După ședință ne-am reunit pentru tradiționala poză de grup, ne-am făcut urările de bine pentru 2016 și ne-am despărțit cu speranța că ne vom revedea sănătoși la următoarele competiții și că vom practica cu aceiași plăcere atletismul!

La mulți ani pentru 2016!

No comments:

Post a Comment