Crosul Balcanic Veterani

Crosul Balcanic – 8 km
12 martie 2016 Parcul Herăstrău
Crosul Balcanic a fost pentru mine un concurs de obiectiv, astfel încât am început pregătirea acestui concurs încă din luna ianuarie; față de alți ani în care pe faza de pregătire de iarnă făceam foarte puține antrenamente de intensitate, anul acesta am făcut sistematic repetări, dealuri, Fartlek-uri, tempo-uri la o intensitate din ce în ce mai mare pe măsură ce se apropia concursul.

Pentru ultimele 3 săptămâni mi-am propus ca antrenamentele principale înaintea Crosului Balcanic să fie următoarele:

  1. Tempo susținut pe teren variat în Parcul Carol – aproximativ  7 km (3 ture cu panta abrupta)
  2. Tempo susținut pe teren variat în Parcul Carol – aproximativ 5 km (2 ture cu panta abrupta)
  3. Tempo susținut pe teren plat 5,5km - 1 tura prin Tineretului

În mod evident, am inceput cu primul antrenament, realizând un timp foarte bun pentru mine, anume 29:20 pe o vreme rece, îmbracat în echipament gros de iarna; din păcate, la terminarea antrenamentului am mai stat de vorbă cu niște prieteni cu care m-am întâlnit și, transpirat fiind, am răcit foarte rau. Răceala s-a transformat într-o gripă care m-a slăbit foarte mult, pe parcursul a 5 zile nici nu am putut ieși din casă, având stări febrile și o tuse care m-a chinuit în permanență.

Am reușit să atenuez  simptomele gripei cu biseptol și cu tot felul de ceaiuri, însă doar parțial. Totuși am tras de mine și am reușit să mai fac niște alergări ușoare, iar cu 10 zile înaintea concursului am făcut un Fartlek pe teren variat. Am descoperit un remediu natural foarte eficace: ceaiul de ghimbir. Acesta m-a întărit foarte mult, astfel încât am încercat să fac cu o săptămână înaintea Crosului Balcanic antrenamentul nr 3 indicat mai sus, respectiv un tempo pe plat de 5,5k.

Am scos un timp de 23:06, și am hotărât că mă pot prezenta la cros în condiții decente, astfel încât să nu întârzii desfășurarea probelor!

Toate acestea le-am povestit aici ca pe o atenționare adresată alergătorilor, de a fi extrem de atenți la antrenamentele pe vreme rece, mai ales după terminarea alergării propriu-zise! A rămâne transpirat în frig, chiar și numai câteva minute, efectiv vă poate anula tot efortul depus în antrenamentele desfășurate în ultimele luni de zile!

Prin urmare, fără mari speranțe într-un rezultat bun, m-am decis să particip totuși la Crosul Balcanic! Din păcate o altă dificultate s-a adăugat stării mele de sănătate, și anume ploaia care nu a contenit cu 3 zile înaintea competiției!

Puțin noroc totuși am avut, pentru că sâmbătă nu a mai plouat; traseul a fost însă foarte noroios și dificil de parcurs, cu multe curbe în care de abia te țineai pe picioare! Dar acesta este adevăratul cros, pe teren natural care se prezintă desigur în funcție de vreme: denivelat, cu băltoace și noroi, într-un cadru cât mai natural. Mi-am amintit că în tinerețe am alergat la concursuri de cros în condiții mult mai dificile, așa că nu am fost deloc speriat de starea terenului, mai ales că știam că nu pot scoate un timp prea bun…

La start, înainte de a începe încălzirea, am avut plăcuta surpriză să vină și Cătălin (Maftei) împreună cu soția lui să mă încurajeze, coleg în echipa de maraton cu care am câștigat titlul în proba de maraton la Sibiu în 1989!

Pentru mine, cursa a fost una „fără istoric” , am alergat constant și izolat de la un capăt la altul, singurele dificultăți fiind la unele curbe mai strânse, foarte noroioase și alunecoase! Nu am avut nici un alt alergător în apropiere de mine, nici în spate nici în față, așa că am făcut o cursă solitară, luptându-mă doar să mă încadrez în baremul de timp de 35 de minute. Am reușit acest lucru la limită cu un timp de 34:52, cu o medie de 4:21/k.

Vreau să remarc și comportamentul exemplar al arbitrilor, care au fost prezenți în punctele cheie ale traseului, încurajându-i pe participanți, atenționându-i asupra pericolelor de alunecare atunci când era cazul, indicându-le câte ture au mai rămas etc. De altfel, tot concursul de cros s-a desfășurat impecabil, respectându-se orele de start, validarea s-a realizat fără nici o problema, au existat și corturi și toalete, totul a fost fără cusur!
Iar Domnul Rosetnic Valeriu a prezentat și comentat toate cursele la microfon, animând competiția!
Categoria M45 a fost câștigată după o luptă acerbă între Moisa Pavel și Fane Oprina de primul dintre aceștia, cu un timp de 29 de minute. Rezultatele complete pot fi văzute aici.

Adrian, cu care mă antrenez adesea în Tineretului, deși ușor accidentat, a reușit o cursă foarte bună la categoria M40, cucerind medalia de argint în competiția națională. El a venit și a doua zi la competiția de sală, obținând un timp foarte bun pe 3.000m de 11:09! Rezultate cu atât mai bune, cu cât a fost prima lui participare atât la o competiție de cros cât și la una de sală!

Pe tot parcursul crosului, Teolici, neobosită ca de obicei, a făcut o mulțime de fotografii frumoase și i-a încurajat necontenit pe toți participanții! Am selectat dintre acestea câteva pentru a le prezenta pe blog!


Un concurs de cros foarte bine organizat, care mi-a amintit de cele la care am participat în tinerețe! Singurul regret pe care îl am este că acum nu am putut alerga la capacitatea mea firească.

2 comments:

  1. Felicitari pentru tenacitate si pentru rezultatul foarte bun!

    ReplyDelete
  2. Rares - felicitari si multumiri, pentru ca ne inspiri si ne ajuti!
    Keep running si bafta la cursa de 10K din 3 Aprilie!

    ReplyDelete