Crosul Universitar-Cora

Crosul Universitar - Cora 4,2k
16:38 pe 4,2k - concurs care marchează o nouă strategie de pregătire!
Din cauza unei stări de epuizare și lipsă de tonus, probabil o „intrare în oboseală”, am abandonat la Campionatele Naționale de șosea ale veteranilor de la Pitești – un concurs care mie îmi place foarte mult, și am decis să nu mai particip nici la Semi-maratonul Bucureștiului – principalul meu concurs de obiectiv, deoarece eram complet ieșit din formă.

Pentru a ieși din această stare mi-am ales un nou obiectiv, proba de 5.000m pistă din cadrul Campionatelor Naționale Masters. Iar ca pregătire, am decis să-mi schimb strategia de antrenament, și să adopt pentru planul de pregătire principiile expuse de Pete Magill, în mare fiind vorba de a face alergările de intensitate – repetări și tempo-uri – pe baza unui ritm resimțit subiectiv și nu pe baza timpilor cronometrați.

Cu alte cuvinte, în loc de a face, de exemplu 6 x 800m, voi face 6 x 3 minute, la ritmul resimțit de mine ca fiind de 5k. Nu mă va interesa ce distanța voi parcurge în cele 3 minute, folosind un ceas cu timer pentru a mă opri după 3 minute și a face să zicem 2 minute jogging pentru revenire. Să vedem ce rezultate voi obține cu această metodă! (Pentru mai multe detalii citiți articolul lui Pete Magill aici -> )

Am și început pregătirea cu o astfel de strategie, când am aflat de Crosul Universitar - Cora, care urma să se țină sâmbătă 21 mai, pe traseul Facultatea de Drept – Podul Cotroceni – Leul – Apaca – Cora. (Vezi aici harta traseului înregistrată cu ceasul meu cu GPS).


Foto-document: finish la Crosul Universitar probabil 1991
Acest cros are pentru mine o valoare sentimentală deosebită, deoarece pe vremea când eram în grupa de performanță a Domnului Profesor Rugină, am reușit să ies pe locul 5 având adversari foarte valoroși, la această competiție de tradiție, fiind premiat pentru acest loc cu o sumă consistentă pentru acea vreme!

Și de această dată participarea a fost foarte valoroasă, la categoria de performanță fiind prezenți cei mai buni alergători ai țării, unii dintre ei fiind calificați deja la Jocurile Olimpice. Vremea a fost ideală pentru alergare, cer înnorat cu un vânt care abia adia, cam 16 C apreciez eu. Atmosfera de start a fost pe măsura participării valoroase, organizarea buna, startul s-a dat în condiții bune, fără busculade și gesturi nesportive.

Aș vrea să fac aici o mențiune privind particularitățile acestei curse pentru alergătorii cu mai puțină experiență: startul și finișul au fost în locații diferite, iar organizatorii nu au putut asigura eventualul transport al hainelor de schimb. Împreună cu Emanuel am ales următoarea soluție: am venit cu mașina la locul de start, ne-am făcut încălzirea, ne-am lăsat echipamentul de încălzire în mașină, iar după terminarea cursei am venit în alergare de revenire la mașină pentru a ne schimba. Această soluție a fost adecvată ținând cont că distanța a fost doar de 4,2 km, iar alergarea de revenire a fost binevenită după o alergare de intensitate. În alte cazuri însă o asemenea organizare poate ridica mari probleme participanților…

Am alergat cursa fiind atent la modul în care percep ritmul alergării și mai puțin la timpii intermediari – ceasul cu GPS îmi permitea să vad timpul pe fiecare km parcurs. Astfel am alergat relativ constant, ținând cont ca am urcat și dealul Cotrocenilor, în mod firesc respectiva distanța a fost mai lentă, iar pe final am accelerat pe ultimii 200m.

Timpul total a fost de 16:38 cu o medie de 3:58 / km. Aș mai face încă o mențiune: din cauza accentuării durerilor mele la călcâie, am renunțat să mai alerg în pantofi cu talpă subțire foarte rapizi (Saucony Type A6), preferând un model cu talpă mai înaltă (Adizero Tempo 6) în care m-am simțit mult mai confortabil. Și ca stare fizica generală m-am simțit în tonus, atât fizic cât și psihic, schimbarea strategiei de pregătire fiind probabil un nou impuls pentru a încerca să obțin rezultate bune în acest sezon.

Un concurs frumos, care a beneficiat și de un spectacol de dans și muzica la final, fotografii, filmări, premii destul de valoroase pentru mai multe categorii de câștigători. Eu am obținut probabil locul 7 la categoria peste 42 de ani, fiind foarte aproape să câștig o diploma de participare – care s-a oferit locului 6!

Un concurs care marchează începerea unui nou ciclu de pregătire pentru mine, ciclu care se va încheia pe 3 iulie cu proba de 5.000m pe pistă. Să vedem rezultatele noile mele strategii de pregătire!

No comments:

Post a Comment