cn_sala_2014


Campionatul naţional de sală masters - 8 martie 2014
Record personal pe 3000m sala categoria M40 - 11:11
O ediţie foarte frumoasă a Campionatului Naţional de atletism în sală pentru veterani, cu o participare consistentă la aproape toate probele, sportivi bine pregătiţi care au concurat cu multă dăruire pentru un rezultat cât mai bun; acest campionat a fost şi o bună pregătire pentru Campionatul Mondial de sală de Budapesta, un prilej de a participa la cea mai importantă competiţie mondială în sală pentru atleţii masters.

Organizarea, ca şi la recentele Campionate Municipale, a înregistrat o îmbunătăţire spectaculoasă faţă de ultimii ani: programul şi listele cu participanţi publicate pe situl www.rma.org.ro ,  numere de concurs personalizate (eu „colecţionez” de mult timp numere de concurs atunci când acestea există, ca amintire…), rezultatele afişate în aceiaşi zi pe site! Mulţumiri speciale şi felicitări pentru Domnul Profesor Gheorghe Rugină şi pentru noul nostru secretar Domnul Robertino Tănase!

Participarea foarte numeroasă a fost o surpriză şi pentru organizatori astfel că programul a fost decalat cam cu 30 de minute, ceea a creat dificultăţi sportivilor legate de încălzire şi pregătirea pentru start… Dar aceste lucruri se întâmplă uneori şi la cel mai înalt nivel, întotdeauna ca sportivi competitivi trebuie sa fim pregătiţi pentru situaţii neaşteptate şi să ne adaptăm imediat, fără a ne demoraliza! Trebuie să ne concentrăm doar pe cursa noastră şi pe ce putem face pentru a obţine un rezultat cât mai bun!

Exact asta am şi făcut, iar în timp ce mai făceam puţină alergare şi mobilitate pe pistă pentru a-mi menţine încălzirea, un spectator m-a strigat şi m-a felicitat pentru articolele scrise pe acest blog, lucru care mi-a ridicat enorm de mult moralul. Îi mulţumesc şi pe această cale acelui spectator şi sper ca în continuare articolele scrise aici şi pe www.runrares.ro să fie la fel de interesante şi utile pentru cititori!

Şi în proba de 3.000m la care am participat eu a fost o participare numeroasă, ceea ce în sală creşte dificultatea cursei, existând multe situaţii de depăşire în turnantă pe un culoar exterior, de rupere a ritmului şi chiar de percepere a turelor pe care le mai ai de alergat! La trecerea prin dreptul arbitrilor trebuie atenţie maximă pentru că se strigă în acelaşi timp mai multor sportivi care mai au un număr diferite de ture de alergat iar în efortul de intensitate este foarte uşor să încurci datele!

Eu am fost foarte atent la numărarea turelor, astfel că nu am avut probleme din acest punct de vedere, şi chiar am verificat timpul pe care-l aveam la 1500m, respectiv 5:35. Am încercat să fac o cursă cât mai constantă pe un ritm susţinut; am avut momente în care mi-am dat seama că încep să alerg mai „liniştit”, ca pe o distanţă mai lungă; în acele câteva momente „trăgeam” de mine să-mi ies din acel ritm mai „lung”; acest fapt este explicabil, deoarece obiectivul meu principal pentru care mă antrenez în acest sezon este proba de semi-maraton (21 k).

Am avut multe depăşiri de făcut pe exterior, atât în linie dreaptă cât şi pe turnantă, la 1500m am avut 5:35 iar timpul final a fost 11:11, practic am alergat foarte constant ca timp cel puţin, pentru că în cursă am avut nişte „ruperi” de ritm după cum am spus. Un timp bun pentru mine care reprezintă şi un record personal în proba de 3.000m sală pentru categoria M40!

Mai vreau să menționez faptul că nu am mai alergat cu Brooks Green Silence - un model minimalist de pantofi de alergare – deoarece după municipale am simţit nişte mici dureri la tendonul lui Ahile de la piciorul drept, aşa că am preferat un model cu talpă mai înaltă care să mă protejeze mai mult, respectiv Brooks Launch.

Cursa a fost câștigată de Fane Oprina cu un timp de 10:01, la categoria mea M40 a câştigat Florin Precup cu 10:11; eu am venit pe locul 4 la categoria M40 cu timpul de 11:11.
Rezultatele le puteţi consulta pe situl rma.org.ro - Rzultate.

O concluzie după încheierea sezonului de sală: se împlineşte un an de când practic mă pot antrena normal, după o accidentare care m-a ţinut peste 3 ani de zile la osul calcaneu; remediul l-am găsit întâmplător (după ce toate tratamentele făcute la diverşi specialişti nu m-au ajutat cu nimic) după o întindere făcută pe când mă pregăteam tocmai pentru sezonul de sală de anul trecut: mi-am pus benzi Kinesio pe locul respectivei întinderi musculare şi văzând că mi-a trecut mult mai repede decât atunci când foloseam mijloace tradiţionale am încercat să folosesc aceste benzi şi pentru călcâi, iar rezultatele au fost foarte rapide şi spectaculoase!
De menţionat şi participarea la acest Campionat naţional masters a săritorului în lungime Tudor Bogdan, multiplu recordman şi campion naţional de seniori, cu care am fost coleg în vremea junioratului la clubul CSS 8, cu un rezultat de 6.79!
În încheiere le doresc colegilor masters baftă la Mondiale şi succes în sezonul competiţional în aer liber care urmează! Ca să zic aşa, am mai trecut peste o iarnă!

No comments:

Post a Comment