Municipale pista 2015

Campionatul municipal de pistă – 5 iunie 2015
Un concurs de pregătire oportun

După pregătirea de iarnă care nu a mers așa cum mi-aș fi dorit, a venit cursa de 10,5k din cadrul Semi-maratonului Bucureștiului cu un rezultat destul de bun pentru mine (43:30 cu o medie de 4:08/k) și un nou obiectiv pentru acest sezon de primăvară-vară: un rezultat în jur de 19 minute pe 5.000m la naționalele din 5-6 iulie.

Corespunzător acestui obiectiv am început să fac regulat antrenamente pe pistă, la Stadionul Tineretului, dar uneori și pe Dinamo când acesta este ocupat, încercând să-mi îmbunătățesc ritmul și tehnica de alergare pe un ritm mai susținut. Am făcut multe lansate, repetări scurte de 100-200m și intervale ceva mai lungi – 800m.

Municipalele de pistă au venit ca o normă de control oportună pentru a vedea cam pe unde sunt cu pregătirea cu o lună înainte de naționale. Chiar daca ora și ziua de concurs au fost puțin cam neobișnuite pentru mine, totuși vremea a fost foarte bună pentru alergat, destul de multă umbră la ora concursului și nu foarte cald, în jur de 20-21 C.

În această săptămână de concurs m-am antrenat practic normal, cu două antrenamente pe pistă de seturi de repetări mai rapide, dar nu foarte multe ca număr pentru a nu ajunge obosit la concurs. Joi am făcut doar o încălzire, iar vineri la concurs m-am simțit odihnit și în tonus foarte bun și cu chef de a concura!

Am fost poate prea optimist in privința rezultatului la start, astfel ca am plecat destul de tare, cu 39s pe primii 200m si 3:41 pe prima mie. Am simțit ca alerg prea tare si am slăbit ritmul, dar timpul redus de pregătire a unei curse mai scurte s-a văzut: nu am reușit sa-mi „fixez” un ritm de alergare constant, am tot slăbit pe fiecare kilometru, doar pe ultimii 600m am reușit să mai accelerez puțin.

Această slăbire constantă a ritmului s-a datorat în parte și faptului că nu au fost concurenți cu un nivel de pregătire apropiat de al meu, pe care să-i am ca eventual reper, atât pe porțiunile în care am alergat mai rapid, dar mai ales pe cele în care am scăzut constant viteza de alergare. Iar pe final aș mai fi câștigat sigur câteva secunde dacă aș fi tras să ajung din urmă vreun alergător sau să nu fiu depășit de un altul!

Prin urmare a fost o cursă solitară, foarte asemănătoare cu o normă de control, pe care am câștigat-o foarte detașat. Timpii intermediari pe fiecare mie, așa cum i-am cronometrat eu din alergare au fost următorii:

3:41    3:54 (7:36)    4:00 (11:36)    4:04 (15:41)    4:00 (19:41)

Uitându-mă pe acești timpi, consider că un ritm de 3:54 / k de la început ar fi fost cel mai adecvat, ritm pe care cred că l-aș fi putut susține pe parcursul distanței; acest ritm mi-ar fi permis un rezultat în jur de 19:30…

Mulțumesc și prietenilor și colegilor de antrenament Emanuel, Cătălin și Cristi care m-au încurajat tură de tură!

Cum am spus și la începutul articolului, o normă de control foarte oportună; în urma acestui rezultat, dar mai ales a modului în care am alergat, am decis să pun accentul mai mult în perioada rămasă până la naționale pe intervale mai lungi și pe alergări în tempo susținut pe distanțe în jurul a 4.000m pentru a reuși să-mi „imprim” un ritm de alergare pe distanța de 5.000m. Peste o lună voi vedea rezultatele acestei strategii!

No comments:

Post a Comment